Καλλιτέχνες, Διανοούμενοι, και Εξουσία
Τολμώντας να δώσουμε έναν αντιπροσωπευτικό ορισμό της τέχνης θα λέγαμε ότι αυτή θεωρείται ως η ορθή μέθοδος εκτέλεσης μιας ανθρώπινης δραστηριότητας που εμπεριέχει την ικανότητα μιας συναφούς δεξιότητας.
Εξειδικεύοντας την τέχνη στον ορισμό της καλλιτεχνίας, θα λέγαμε ότι αυτή είναι η ανθρώπινη δραστηριότητα που μέσω της διάνοιας παράγει έργα άρτιας αισθητικής.
Οι καλλιτέχνες εντάσσονται στο ευρύτερο σύνολο της διανόησης, ο αληθινός ρόλος της οποίας είναι να υπηρετεί το κοινωνικό σύνολο και να προασπίζεται τα συμφέροντά του, μη διστάζοντας ακόμα και να συγκρουστεί με την εξουσία.
Παρά ταύτα, εδώ και δεκαετίες, αρκετοί διανοούμενοι και καλλιτέχνες της χώρας μας εναγκαλίζονται συχνά με την εξουσία, η οποία τους προσεταιρίζεται δελεάζοντάς τους με χορηγίες και προσφορά δημοσίων θέσεων ή πολιτικών αξιωμάτων, καθιστώντας τους έτσι κρατικοδίαιτους.
Γενικά η πρακτική κάθε κόμματος σε σχέση με τους ανθρώπους της διανόησης είναι ότι τους τοποθετεί άμεσα στο στόχαστρο του πολιτικού τηλεσκοπίου του, παρατηρώντας και αξιολογώντας την απήχησή τους στο κοινωνικό σύνολο, καθώς και την ιδεολογία τους.
Πρόσφατα απασχόλησε την επικαιρότητα στην χώρα μας το γεγονός της μεγάλης κινητοποίησης του καλλιτεχνικού κόσμου στην οποία συμμετείχαν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος, (Π.Ο.Θ.Α.), σύλλογοι, σχολές, σωματεία και ενώσεις Ελλήνων ηθοποιών, σκηνοθετών, τεχνικών κινηματογράφου και τηλεόρασης, μουσικών, χορευτών, κ.ά.
Αφορμή για την κινητοποίηση αυτή είναι το Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ.) 85/2022, (ΦΕΚ 232, Α΄/17-12-2022) με τίτλο «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)».
Στα άρθρα και τα παραρτήματα αυτού του Π.Δ. αναφέρονται οι Κλάδοι, οι ειδικότητες και τα προσόντα διορισμού ή πρόσληψης σε διάφορες κατηγορίες Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης.
Η Π.Ο.Θ.Α. ζητεί την τροποποίηση του Π.Δ. με απόσυρση όλων των ρυθμίσεων που αφορούν τις ειδικότητες των καλλιτεχνών και των εργαζομένων στην Τέχνη και τον Πολιτισμό, καθώς και την υπαγωγή όλων των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών στην κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.), πλην αυτών που ήδη ανήκουν στην κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.).
Επίσης, η Ομοσπονδία διεκδικεί δικαίως την ίδρυση Δημόσιας Τριτοβάθμιας Ανώτατης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης και την ενίσχυση των σπουδαστών με παροχές σίτισης, στέγασης και δωρεάν συγγράμματα.
Φυσικά, είναι θεμιτές οι κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών, όταν βλάπτεται επί της ουσίας ο κλάδος τους. Όμως είναι μεμπτό όταν οι κινητοποιήσεις αυτές περιορίζονται μόνο στις περιπτώσεις που αφορούν τα στενά συντεχνιακά τους συμφέροντα.
Δυστυχώς, κατά την καταστροφική περίοδο των μνημονίων δεν έχουμε δει κάποια συλλογική δράση υπέρ του κοινωνικού συνόλου με μπροστάρηδες διανοούμενους και καλλιτέχνες. Ήταν (και εξακολουθεί να είναι) εκκωφαντική η σιωπή τους στα προβλήματα που έχει συσσωρεύσει στην χώρα το τραπεζικό και πολιτικό κατεστημένο, όπως η ανεργία, η φτώχεια, η πείνα, η έλλειψη ιατροφαρμακευτικής κάλυψης, οι πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας, η ανασφάλεια, κ.ά.
Όλα αυτά τα προβλήματα είναι σαθρά προϊόντα της κομματοκρατίας η οποία, υφαρπάζοντας με τις γνωστές τεχνικές της την ψήφο του λαού, νομοθετεί κατά αυτού, δυναστεύοντάς τον χωρίς καν να λαμβάνει υπόψη της το πολιτικό κόστος.
Τούτη την κρίσιμη ώρα απαιτείται η ριζοσπαστική ανατροπή της φαυλοκρατίας.
Η ανατροπή αυτή δεν μπορεί να επιτευχθεί με κανέναν άλλο τρόπο παρά με την ένωση του κοινωνικού συνόλου στον φορέα του Έθνους της «Ελλήνων Συνέλευσις», ο οποίος έχει όλα τα εχέγγυα να βάλει την πατρίδα στον δρόμο της προόδου.
Με την διοίκηση της χώρας από την «Ελλήνων Συνέλευσις», δεν θα υπάρχει το δίπολο εξουσία – λαός, διότι ο ίδιος ο λαός θα είναι στην εξουσία, και έτσι η Τέχνη θα πάρει την θέση που της αξίζει και τον ρόλο που της αρμόζει.
Ο καλλιτέχνης, και ευρύτερα ο διανοούμενος, δεν θα κατατρίβεται σε ατομικά ή συντεχνιακά συμφέροντα, αλλά θα προάγει τον Πολιτισμό και θα συμβάλλει στην πνευματική ανάταση του ανθρώπου, καθώς η δραστηριότητα και τα δημιουργήματά του θα διέπονται από το Ελλάνιο Αξιακό.
https://esykentrikismakedonias.blogspot.com/2023/02/blog-post_61.html?fbclid=IwAR03wd0ndvj0xUX9STEpOcsebAO5kvrnCDG68YiIi3Hp3zYG_HjDE-PpzrQ
Δεν υπάρχουν σχόλια